Ny vandpumpe i tilsludsvarmer.

Mit fyr har som mange andre også fået en defekt pumpe. Ganske enkelt så opdages dette ved at kabinen ikke vil blive varm før længere tids kørsel. I mit tilfælde har det også betydet at diesel økonomien er ganske dårlig, idet motoren ikke bliver ordentlig varm ved små ture…

Så en pumpe skulle købes, men VW forlanger rast væk 1700 kr. for sådan en fætter… så en tur på internettet.

På en tysk hjemme side blev dette problem drøftet og der blev henvist til en aktion på ebay, og der var den, en pumpe lavet at samme fabrikant som den originale dog med et forkert pumpehus. 

 
Den nye pumpe havde også et elstik ( medfølger ). Hvor den orginale har fast ledning. Originale ledning genbruges og stikkes monteres på denne. Jeg valgte at forlænge ledningen 5 cm så montagen ville være lidt nemmere.
Og pumpehuset blev flyttet fra den gl. pumpe til den nye pumpe. Dette gøres ved at løsne de 4 torx skruer.

  

PRIS… inkl. forsendelse Kr. 488,-

Men først skal kofangeren af.

Dette gøres ved at løsne de torx skruer som sidder ved de røde markeringer på billedet samt de clips som sidder ved de blå markeringer på billedet.

Derefter tager man slangen af sprinkler beholderen og sætter en spand under
Ledninger til tågelygter fjernes også, så kofangeren kan fjernes helt.

Så skal den defekte pumpe demonteres.


Der sidder 2 spændbånd som skal trykkes sammen og skubbes ned af slangen, pumpen er monteret med en enkelt torx skrue. For at undgå en sø af kølevand skal du have en rund genstand klar til at skubbe op i køleslangen…. Jeg brugte 2 barco skruetrækkere

Så løsnes el tilslutningen og den nye pumpe monteres……

Lednings farver på original ledningsnet og nr. på det nye elstik som skal side på fyret:

Ledningsnet Stik på fyret.
Sort = 1
Brun = 2

Fyret er temmelig sikkert "låst" i styre enheden, grundet fejlen på pumpen, derfor skal Touraen "låse op" før fyret køre igen..
Til dette skal bruges VCDS kabel


Til forsiden